אתם מרגישים שהעמוד שלכם ברשתות החברתיות הפך לשגרתי ומשעמם? שכל הזמן אתם מתלבטים איך לחדש את התוכן שלכם ולהחזיר את הקהל להתעניין ולהגיב? זה בדיוק הזמן להכניס קצת צבע וגיוון לתוכן! בואו נגלה איך שוברים את השגרה ויוצרים תוכן שגורם לעוקבים שלכם לרצות עוד.
איך לגוון את התוכן שלכם ולשמור על הקהל מעורב?
ניהול תוכן היום הוא לא משימה פשוטה, במיוחד כשיש כל כך הרבה עמודים שמנסים למשוך תשומת לב. גם אם יש לכם את כל הכישורים, לפעמים זה מרגיש שכולם מעלים את אותם הפוסטים בדיוק. אל תדאגו, אני כאן כדי לעזור לכם להחזיר את הקסם לעמוד שלכם – עם קצת קריצה וכיף.
1. שימוש בפורמטים שונים
לפני שנכנסים לפאניקה ופותחים חבילת גלידה, תנסו לגוון את הפורמטים שלכם. אם אתם מעלים רק תמונות, זה הזמן להרחיב את התפריט שלכם:
פוסטים בתמונות: כן, ברור שתמונות זה חשוב, אבל גם כאן יש מקום לגיוון. לא חייבים להיות אמנים דגולים, תיעוד רגעים מאחורי הקלעים זה מה שהופך אתכם לאנושיים ונגישים יותר.
וידאו: אל תתביישו לצלם את עצמכם מדברים! הקהל שלכם רוצה להכיר אתכם. תאמינו לי, זה לא עושה אתכם נרקיסיסטים, זה פשוט עוזר לבנות קשר אישי עם העוקבים.
רילס: כמה שניות וזהו! רילס הוא הפורמט הקליל שמכניס קצת כיף לעמוד שלכם. אין צורך ליצור סרט הוליוודי, תראו רגעים קלילים ומעניינים.
סטוריז: הזדמנות לזרוק משהו ספונטני באוויר – מבצע, סיפור יומיומי או סתם שאלה. מה שקורה בסטוריז, נשאר בסטוריז... אבל לא באמת, כי כולם רואים.
2. תוכן חינוכי – אתם לא חייבים לחנך אף אחד
כשמדובר בתוכן חינוכי, לא צריך להיכנס למצב של "המורה לחשבון". המטרה היא לא באמת לחנך אלא להעשיר את העוקבים במידע שיעזור להם – בין אם זה טיפים לניהול זמן, הסבר על איך המוצרים שלכם יכולים לשנות להם את החיים, או תובנות מהניסיון שלכם. הם יעריכו את זה הרבה יותר ממה שנדמה לכם.
3. מעורבות ישירה עם הקהל – כי גם הם רוצים לדבר
תפסיקו לשאול שאלות כלליות כמו "מה דעתכם?". אם אתם רוצים תגובות אמיתיות, תשאלו את הקהל שאלות אמיתיות – על החיים, על העדפות שלהם, על חוויות מהשימוש במוצרים שלכם. בונוס – זה נותן להם להרגיש שאתם מקשיבים להם.
4. תוכן שנוצר על ידי המשתמשים (UGC) – כי לפעמים הכי טוב לתת לקהל שלכם ליצור בשבילכם
הלקוחות שלכם אוהבים לשתף? נצלו את זה! גם אם זה אומר לקבל מהם פוסטים עם תמונות שמצולמות בזוויות מוזרות, יש לזה קסם אותנטי שאין בשום מקום אחר. וזה גם נותן להם תחושת שייכות ומחזק את הקשר עם הקהילה שלכם.
5. סיפורים אישיים – אתם הכוכבים
סיפורים אישיים הם אחד הכלים החזקים ביותר ליצור חיבור עם הקהל. זה לא הופך אתכם למרכז העולם (ובואו נודה, כולנו טיפה רוצים להיות בפרונט), אבל הלקוחות באמת רוצים להכיר אתכם – מה המסע שעברתם, מה האתגרים שלכם, ואיך הגעתם לאן שהגעתם. הם יאהבו את זה.
6. טרנדים ושיתופי פעולה – להצטרף למה שחם עכשיו
אם אתם רוצים למשוך יותר עיניים, תצטרפו לטרנדים או אתגרים שעולים ברשתות החברתיות. גם אם אתם לא הכי מעודכנים – אף פעם לא מאוחר ללמוד משהו חדש. שיתופי פעולה עם משפיענים או עסקים אחרים יכולים גם להוסיף טאץ' ייחודי ומעניין לתוכן שלכם.
7. שיתופים מאחורי הקלעים
הלקוחות שלכם רוצים להכיר אתכם מקרוב יותר. אל תהססו לשתף תכנים מאחורי הקלעים – איך אתם עובדים, מתכוננים להשקה, או מפתחים מוצר חדש. אנשים אוהבים לראות את התהליך שמתרחש מאחורי הקלעים של המותג. זה יוצר תחושה של שקיפות ואותנטיות.
8. שאלות ותשובות בלייב
שאלות ותשובות בלייב (בין אם זה בפוסטים, רילס או סטוריז) נותנים לעוקבים שלכם את האפשרות ליצור אינטראקציה ישירה. זה גם מראה שאתם מקשיבים להם, וגם עוזר לכם להכיר טוב יותר את הקהל שלכם.
9. מתנות והגרלות
רוצים באמת להגביר את המעורבות? תציעו מתנות, הגרלות או פרסים קטנים לעוקבים שלכם. כולם אוהבים מתנות, וזה יגרום לעוקבים שלכם לשתף את התוכן שלכם ולהפיץ את השמועה.
10. הציגו את הצוות שלכם
אם יש לכם צוות שעובד מאחורי הקלעים, תציגו אותו! פוסט או סטוריז שמציגים את האנשים שמאחורי המותג יגרמו לקהל להתחבר אליכם יותר. זה גם מחזק את הערך האנושי והקשר האישי עם המותג.
11. ציטוטים והשראות
שילוב של ציטוטים מעוררי השראה, בין אם מעולם העסק או החיים האישיים שלכם, מוסיף נופך אישי ותוכן מרענן שיכול לגעת באנשים. ציטוט נכון בזמן הנכון יכול לעודד שיתוף ולעורר דיון.
12. חידונים וסקרים
חידונים קלים ומהנים או סקרים בסטוריז יכולים להיות דרך נהדרת להגביר מעורבות. אפשר לשאול שאלות על העסק, על תחומי העניין של הקהל, או אפילו לשאול על נושאים כלליים שקשורים ליום-יום שלהם.
13. תכנים עונתיים
שילוב תכנים בהתאם לעונות השנה, חגים או אירועים מיוחדים יוצר תחושת רלוונטיות. זה יכול להיות מבצע מיוחד לקראת חגים, עיצובים שמתאימים לעונה, או תוכן שמתאים לאירועים עולמיים.
14. שימוש בממים והומור
אל תפחדו להכניס קצת הומור! אם זה מתאים למותג שלכם, ממים יכולים להוסיף קלילות וכיף לתוכן. הקהל שלכם יתחבר לזה אם זה יהיה בגבולות הנכונים ולא מוגזם.
15. שימוש בפלטפורמות אחרות
חשוב לגוון גם את הערוצים שבהם אתם פועלים. תבדקו אם יש לכם אפשרות ליצור תוכן שמתאים לפלטפורמות נוספות – כמו TikTok, YouTube או אפילו בלוג באתר העסקי שלכם. לכל פלטפורמה יש קהל וסגנון משלה.
אני כאן כדי לעזור לכם להפוך את העמוד שלכם למשהו שבאמת ירגש את העוקבים. אם אתם מחפשים דרך להפוך את התוכן שלכם למגוון, מרתק, וכזה שגורם לאנשים לחזור שוב ושוב – אני כאן בשבילכם.
פנו אליי ואבנה יחד אתכם תוכנית שתתאים בדיוק לעסק שלכם ותשאיר את הקהל שלכם מחובר.
Comments